Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 6230
Pomoce dydaktyczne | stelop

Pomoce dydaktyczne

SENSOKARTY to zestaw kilkudziesięciu kart z ćwiczeniami, wzbogaconych kolorowymi ilustracjami oraz opisami, które mają na celu pomoc w stworzeniu i realizacji prawidłowej diety sensorycznej oraz pomogą terapeutom i rodzicom poprowadzić i urozmaicić terapię. W każdej talii (oddzielnej dla poszczególnych systemów sensorycznych) znajduje się ok. 20 kart z ćwiczeniami. Na jednej stronie znajdziemy rysunek ćwiczenia, a na drugiej jego dokładny opis, podzielony na trzy sekcje. Pierwsza z nich (Cele) mówi o korzyściach terapeutycznych jakie możemy osiągnąć. Druga (Wskazówki) to informacje dla terapeuty, podpowiedzi jak kontrolować wykonanie ćwiczenia lub propozycje jego modyfikacji. Ostatnia sekcja (Ćwiczenie) to informacje dla dziecka jak krok po kroku wykonać ćwiczenie.

Obecnie dostępne sa dwie pierwsze części:

Cz. 1 System przedsionkowy

Cz. 2 System proprioceptywny
       

Paluszkowe patyczki
Zabawka edukacyjna Paluszkowe Patyczki
Rozwija:
Zdolność koncentracji uwagi
Cierpliwość
Koordynację wzrokowo-ruchową
Zdolności przestrzenne
Funkcje spostrzeżeniowe
Sprawność manualną
Percepcję wzrokową
Umiejętność logicznego myślenia

W zestawie znajduje się pojemne drewniane pudełko z przegródkami na kolorowe patyczki, zestaw dwustronnie zadrukowanych kart, według których należy układać patyczki oraz drewnianą deseczkę. Karty pasują do kostki aktywności.

Filcaki
Zestaw dziesięciu filcowych, kolorowych układanek oraz 10 drewnianych podstawek (rozmiar jednej układanki 36 x 34 cm). Służą do poprawy sprawności manualnych oraz analizy i syntezy wzrokowej.
Zadaniem dziecka jest ułożyć z kilku elementów całość układanki.
Cele:
 Ćwiczenie koncentracji uwagi.
 Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz manipulacji.
 Rozwijanie zdolności przestrzennych.
 Nauka rozpoznawania kształtów oraz logicznego myślenia.
Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej.
 Kształtowanie nazw kolorów.

Układanki mogą być wykorzystywane w terapii logopedycznej, pedagogicznej, korekcyjno-kompensacyjnej. Z powodzeniem urozmaicą również terapię metodą integracji sensorycznej.
Pomoc opracowała – mgr Anna Sieradzka – psycholog, pedagog specjalny, neurologopeda kliniczny, terapeuta metody integracji sensorycznej.